Den bengaliska tigern Evert

Den bengaliska tigern Evert hade precis lämnat djungeln när det plötsligt small till bakom örat.
- Va falingen va det!? Röt Evert förstört.
- Det är bara jag! hördes en röst bakom honom. Evert vände sej om och upptäckte att en liten elefant stod med en bössa i högsta hugg.

- Försöker du skjuta mej? frågade Evert den lilla elefanten. Elefanten svarade att han visst inte skulle skjuta honom. Inte ännu i alla fall, men han kunde inte lova nåt.
- Men va falingen vill du då? frågade Evert. 
Den lilla elefanten svarade:
- Jag är bara ute å samlar kottar!
- Kottar? Är du helt vrickad gormade Evert!
- Nej inte alls! Tyckte den lilla elefanten samtidigt som han avlossade ännu ett skott med sin bössa.

Evert var nu ilsken och slet tag i en omelett som låg på marken och kastade den på den lilla elefanten.
- Vart falingen ska du hitta kottar här i djungeln!? Röt Evert åt den lilla elefanten. Den lilla elefanten blev fundersam och frågade försiktigt:
- Finns det inga kottar här?
- Har du sett några? Skrek Evert på ren bengaliska!
- Jag tror inte det. Svarade den lilla elefanten.
- Och va falingen har du bössan till?
- Men hyenan hermes sa till mig att kottar va små runda djur som skuttade omkring här och att en bössa var högts nödvändig för att lyckas fånga några fina exemplar. Svarade den lilla elefanten.

Den bengaliska tigern Evert bröt sönder bössan, funderade ett ögonblick och sade sen till den lilla elefanten:
- Kom med mig, så ska jag visa dej ett par riktiga kottar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback